Šv. Jonas Chrizostomas, kalbėdamas apie
krikščionio gyvenimą vienoje iš katechezių apie krikštą išsireiškia šitaip:
„Pradėjome naują gyvenimą (...) kuriame ugdome kiekvieną savo kūno narį, kad
išmoktų kiekviename veiksme ieškoti to, kas neša nuostabią naudą mūsų dvasiai".
Su tokia mintimi ir tokiu pašaukimu
krikščionis žvelgia į save ir į kitą. Net rengiasi tokiu būdu, kuris padėtų
pačiam jam ar pačiai jai gyventi ramybėje ir džiaugsme, ir ta pačia ramybe ir
džiaugsmu dalintis su kitais. Rūbas tampa ramybe, kuomet įgalina jame gerai,
kilniai jaustis. O kai kitas žmogus žvelgia į mane, taip pat teranda šį kilnumo
grožį.
Ką besakyti apie maldos momentą, apie
liturgiją bendruomenėje, ypač kuomet ji vyksta bažnyčioje? Nepaisant to, kad
bendruomenės malda išoriškai gali vykti ir be mūsų dalyvavimo, ji tampa vidinė
tuo labiau, kuo stipriau širdis ir kūnas į ją įsijungia. Ir dvasia, ir mintys,
ir kūnas bei jo laikysena, ir visa apranga dalyvauja liturgijoje. Kitaip net
negali būti, nes Viešpats yra ne kažkur kitur, o šalia manęs ir manyje.
Šiuo atžvilgiu krikščionis, eidamas į
maldą, sukaupia ne tik savo mintis, bet ir savo žvilgsnį, savo išorę. Kad visa
tai, ką surandam, girdime ir regime maldos namuose, kiek galima labiau neštų
ramybę, susikaupimą. Kita vertus, bendruomenės malda
priklauso nuo bendros dvasios: ko tikėtis jeigu mano rūbas daliai iš jų
atitraukia dėmesį arba atima ramybę? Arba rūbas yra toks nuširęs ir „neskanus",
kad visai maldos atmosferai tampa deguto šaukštu?
Siekiant
neperlenkti lazdos rūbo atitikimu maldos aplinkai, žinoma, negalima užmiršti
net ir saiko rūbo iškilmingume. Iškilmingumas kažkuria prasme yra reikalingas,
tačiau toks, kuris „nepermuštų" to, kas vyksta, svarbos. Kaip kad būna
gražiausiuose pasirodymuose, kur nuostabiausi rūbai yra skiriami tiems, kurie
yra pirmieji Asmenys. Trejybė tebūna pirmaisiais Asmenimis liturgijoje...